SEKTÖR |
MEKANİK VE METAL İŞLERİ |
ALAN |
METAL TEKNOLOJİSİ |
ALANIN TANIMI |
Metal Teknolojisi alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. |
ALANIN AMACI |
Metal Teknolojisi alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda, gerekli olan mesleki yeterlikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
|
DAL PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLARI |
1.KAYNAKÇILIK Tanımı: Kaynakçının sahip olduğu yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Metal Teknolojisi alanında kaynakçılık mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
2. ISIL İŞLEM Tanımı: Isıl işlemcinin sahip olduğu yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Metal Teknolojisi alanında ısıl işlemcilik mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
3.ÇELİK KONSTRÜKSİYON Tanımı: Çelik konstrüksiyoncusunun sahip olduğu yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Metal Teknolojisi alanında çelik yapılandırmacılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
4. METAL DOĞRAMA Tanımı: Metal doğramacısının sahip olduğu yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır. Amacı: Metal Teknolojisi alanında metal doğramacılığı mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
|
GİRİŞ KOŞULLARI |
Öğrencilerin sağlık durumu, Metal Teknolojisi alanı altında yer alan mesleklerin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır.
|
İSTİHDAM ALANLARI |
Metal Teknolojisi alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;
|
EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI |
|
EĞİTİMCİLER |
|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği´ne göre çeşitli ölçme araçları kullanılarak öğrencilerin değerlendirilmesi esastır. Buna göre;
öğrencilerin dersteki başarısı belirlenir. |
YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER |
Program; geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlendiğinden, Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği çerçevesinde yatay ve dikey geçişlere olanak sağlanır.
|
BELGELENDİRME |
|
EĞİTİM SÜRESİ |
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Modüler öğretime yönelik ağırlıklı olarak bireysel öğrenmeyi destekleyici yöntem ve teknikler uygulanır.
|
İŞ BİRLİĞİ YAPILACAK KURUM VE KURULUŞLAR |
Öğrenciler, programın gerektirdiği öğretim faaliyetleri, istihdam olanakları ve planlama konularında çevredeki üniversiteler, sivil toplum örgütleri, metal ile ilgili imalat yapan işletme ve atölyeleri ve meslek elemanları ile iş birliği yapılarak yönlendirilir. |
ÖĞRENCİ KAZANIMLARI |
Programın sonunda seçtiği dala/mesleğe yönelik olarak öğrenci;
|
EĞİTİM ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
Metal Teknolojisi alanı haftalık ders çizelgesinde yer alan dersler ve bu derslerin altındaki modüllerin içeriğindeki eğitim-öğretim uygulamaları yapılır. |